وزیر انرژی هند: شیرازدرهمه جهان دوستداران بسیار دارد
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ، دكتر فاروق عبدالله كه روز جمعه برای بازدید از طرح های نیروگاهی در نیروگاه سیكل تركیبی فارس وارد شیراز شد و در فرودگاه شهید آیت الله دستغیب مورد استقبال قرار گرفت افزود: حافظ یك شخصیت فرهنگی این شهر است كه ما عاشقش هستیم و در جهان دوستداران زیاد دارد.

وی اظهار داشت : در این سفر قصد داریم از جاذبه های گردشگری و فرهنگی شیراز و همچنین از توان فنی و تكنولوژی استان فار س در تولید انرژی دیدن كنیم.

فاروق عبدالله بیان كرد: امیدواریم در پایان این سفر با دست پُر و با آشنایی كامل با دستاوردهای فنی و تكنولوژیك استان فارس این منطقه را ترك كنیم.

وی همچنین درباره ظرفیت های تولید انرژی هسته ای در كشورمان و همچنین تولید انرژی های نو و تجدید پذیر پرسش هایی از مدیران شركت برق منطقه ای فارس پرسید.

مدیرعامل شركت برق منطقه ای استان فارس هم با توضیحاتی در باره توان فنی و تكنولوژیك استان فارس در تولید انرژی گفت:ما تولید انرژی های نو را با بكار گیری نیروگاه های خورشیدی و همچنین نیروگاه های بادی آغاز كرده ایم و اكنون در حال آزمایش این نیروگاه ها و تولید در مرحله آزمایش هستیم.

مهندس محمدرضا مشفقیان همچنین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: بیش از سه هزار و 800 مگا وات برق بادی در استان فارس تولید شده است .

مشفقیان اضافه كرد: برای تولید انرژی های نو و جلوگیری از آلودگی محیط زیست ، توربین برق بادی در ارتفاعات باباكوهی شیراز نصب شده است.

مدیرعامل شركت برق منطقه ای فارس گفت: توربین بادی شیرازبا 11 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید و تا كنون سه میلیون و 801 هزارو 600 كیلو وات برق بادی تولید كرده است.

وی اضافه كرد : این توربین در هر ساعت 660كیلو وات برق تولید می كند و در مصرف گازوئیل صرفه جویی قابل توجه داشته است. ك/3

677 /675/681





:: برچسب‌ها: درختان , آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 602
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: